niedziela, 12 października 2014

30. Dżemor



Trzydziesty wpis. Czas leci w oka mgnieniu. To dobrze. Cieszę się, coraz bliżej do świąt i do tego dnia, kiedy wszystko się ułoży. A wczoraj prosiliście mnie o przepis na dżem dyniowo-bananowy, więc spełniam obietnicę :)

kanapki z serem białym i domowym dżemem śliwkowym


Przy niedzieli koniecznie kanapki razem z rodzicami. W ten dzień staram się nie wymyślać śniadań. Jem to co wszyscy. A że akurat była końcówka dżemu śliwkowego to postanowiłam ładnie wybrać go ze słoiczka. Moja mama jest mistrzynią w robieniu przetworów. Mamy dwie duże spiżarnie, tysiące słoików, z czego 3/4 zapełnionych. I tak sobie żyjemy od sezonu do sezonu.
A tak jak wczoraj prosiliście mnie o przepis tak dzisiaj dodaję. Mam nadzieję, że i Wam zasmakuje tak samo jak mnie :D 

Dżem dyniowo-bananowy:

Składniki:
  • 60 dag dyni,
  • 50 dag jabłek,
  • 25 dag bananów,
  • 1 pomarańcza,
  • szklanka cukru (można dodać mniej)
  • 1 galaretka cytrynowa
  • sok z cytryny
Dynie z jabłkami dusić, podlewać wodą. Pod koniec duszenia dodać banany pokrojone w plasterki i pomarańczę pokrojoną w kostkę. Dodać cukier. Razem poddusić. Zblendować (jeszcze gorącą masę), dodać galaretkę i rozmieszać. Można dodać rodzynki. Gorącą masę przełożyć do słoików, postawić do góry dnem i już nie pasteryzować.



Wczorajsze urodziny bardzo sympatyczne. W międzyczasie trafiło się jeszcze ognisko. Dzisiaj dni otwarte w klubie. Bardzo udany weekend, idealne oderwanie się od rzeczywistości. :)


Miłego dnia :)



9 komentarzy:

  1. Ten dżem musi być genialny, daj słoiczek :DD

    OdpowiedzUsuń
  2. takie zabiegane weekendy gdzie możemy się oderwać od wszystkeigo dą najlepsze :)
    a ta kanapka jak ciasto wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
  3. patrząc na miniaturkę myślałam że to ciasto czekoladowe :D

    OdpowiedzUsuń
  4. zazdroszczę Wam wspólnych niedzielnych śniadań.
    słodka kanapka nie ma sobie równych :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W takim razie oddaj troche tych przetworów :)

    OdpowiedzUsuń